Redan på söndagen hade jag packat det mesta av våra saker i bilen. På måndag morgon var det dags för oss att lämna Norderstrand camping, Visby och Gotland för att påbörja resan hem till vår åländska skärgårdsö. Vi åkte med morgonfärjan för att få en dag i Nynäshamn innan vi skulle ta oss tillbaka till Åland. Eftermiddagen tillbringades nere vid de röda hamnbodarna vid hamnen. Vi började med att äta mjukglass och sen gick vi och tittade in de andra hamnbodarna innan vi gick ut på udden där det fanns en lekplats intill gästhamnen. Lite ovant att se ett tåg och en gästhamn i samma vy.

Sen blev det dags att checka in på Skärgårdshotellet igen. Nynäshamn var verkligen en mysig liten stad som jag hoppas vi återvänder till någon gång.

Tidigt på tisdagen lämnade vi Nynäshamn för att bege oss mot Stockholm och ta färjan över till Mariehamn på Åland. På tisdagskvällen kom vi hem med kvällsfärjan till Sottunga.



Lämna gärna ett spår efter ditt besök.